Cargando

Foro general 

Llámalo foro, llámalo meeting point

Te declaro persona non-grata, JGO!

Jo no tinc la intenció de ser un líder, sinó d'aportar debat en el sí del moviment estudiantil i de tots els estudiants d'arreu de Catalunya. I això si que ho estic aconseguint.

Precisament de retòrica n'utilitzo poca perquè sempre intento ser clar, altre cosa és que me'n vagi per les branques perquè com tinc molta informació i no la sintetitzo això fa pesat molts dels meus escrits. En això tens raó però això no és retòrica.

Crec però que no t'has llegit gaires articles meus, perquè la teva forma de generalitzar sobre el moviment estudiantil, fa que caiguis en molts errors que tants cops he descrit. Si tu no vols que usem el teu nom, tant sigui el sindicat, la Assemblea, el moviment estudiantil en general; doncs em sembla molt bé, però si molts altres estudiants que si baixaren a les assembles del vespre i si treballen de matins. Els conec quan jo anava de tardes. Smurfy, tu també caus en la generalització al dir que tots són uns ganduls. No perdem de vista, que hi ha un sector que ha liderat les protestes a la UAB, però que en som molts més els que no ho hem pogut fer i que volem un canvi. Una re orientació del moviment estudiantil. Amb actituds poc constructives no farem res. Jo he defensat els estudiants en totes les reunions on he estat. Us ho ben asseguro, i ho continuaré fent, aquest cop sense que defensi al Rafa, si així com ho desitja.

Fa uns dies es va fer un debat a la ETC sobre finançament universitari i beques. Algú hi va anar? El varen promoure companys meus. Però no ha tingut el ressò que es mereixia, perquè van unir sindicats i joventuts de partits. Del PP a la Esquerra Independentista (aquests finalment no van assistir-hi). Segurament t'interessa el tema de les beques oi Rafa? Doncs a alguns com jo també, però a les assembles aquests debats no surten i no s'aprofunditzen, baixeu i canvieu les tornes, és responsabilitat de tots.

Estic una mica fart que tothom em demani canvis a la Assemblea i en la facultat, quan ningú baixa a la Assemblea per decidir-hi coses.

He's back! No podia tardar massa en dir la seva!

Joan, el tema del finançament em fa riure! Es pot estar a favor de Bolonya i demanar més finançament? NO! És una incoherència absoluta. Com saps les lleis catalanes i espanyoles en matèria universitària s'emmarquen en l'Acord General del Comerç de Serveis, el qual pretén liberalitzar el sector de l'ensenyament entre d'altres, i ho diu explícitament, no és una interpretació. Liberalitzar un sector vol dir entre altres moltes coses, contenir la despesa pública.

Em sembla doncs que va ser un error fer un debat convidant a persones a favor de la implantació de l'EEES en el marc del Procés de Bolonya, deixant que s'omplin la boca amb el tema del finançament.

Tanmateix m'agradaria que tant l'AEP com els Joves d'Esquerra Verda, deixéssiu de tractar el tema del finançament com a fi en si mateix, i l'empréssiu en el marc de les assemblees com un mitjà més per aconseguir una Universitat pública i de qualitat. Si volem més finançament, cal primer aturar Bolonya (perdoneu la simplificació), i reclamant més finançament no l'aturarem pas. No sé si m'explico.

Salut!

Es pot estar en contra del Procés de Bolonya com a procés europeu i integrador de lleis, declaracions, reglaments, polítiques i decisions que es vinculen al neoliberalisme europeu; i... alhora... demanar un major finançament? Si. I tant, és entendre com entenc jo Bolonya. Com un monstre de diverses parts en les quals en alguna d'aquestes parts trobarem a diversos aliats de la comunitat educativa i fins i tot dels partits parlamentaris. Jo entenc el Pla de Bolonya com un conglomerat de lleis, reglaments, plans d'estudi, reials decrets, decisions preses en els Consells Socials. Vinculades ideològicament, però no, relacionades de forma uniforme com si algú estigués dirigint un pla contra la educació superior. Hi ha molts actors i la qüestió és més complexe. I dintre d'aquesta complexitat -potser a tu encara no havia pogut dir-te la meva opinió- hi ha buits per on aliar-se amb diversos actors socials i avançar per UNA UNIVERSITAT POPULAR. Què és la Universitat Alternativa que proposem, almenys a l'AEP.

D'entrada dir que aturar Bolonya -si amb això vols dir derogar/reformar la LOU i/o no tornar a firmar les declaracions posteriors a Bolonya és impossible. Al meu entendre, i ho dic a títol personal. Bé, fem actes simbòlics, manifestacions, ocupacions (tot i que la majoria tenien altres raons de fons...), etc., jo m'incloc, les recolzo i hi participo. Però aturar, aturar Bolonya, fa anys que ho diem.

L'any passat encara tenia esperances d'obligar a que es reformés la LOU (no pas a que ens anem de l'EEES!) a través de les manifestacions, fòrums socials, i accions anti-Bolonya. Però veient la quantitat de persones que lluitaven, poca cosa podíem fer. Llavors, va començar la orientació que ha agafat el moviment estudiantil fins avui: (amb tots els respectes) d'autodestrucció.

A les assembles ja hem dut el tema del finançament, tenim un munt d'anàlisi fetes en Consell de Programa Universitari (òrgan on fem els articles d'anàlisi), etc. El que volia JEV, que no és AEP, tot i que militants destacades de JEV també militen a l'AEP, era aconseguir sentar a molts actors socials en pro d'un millor finançament universitari tenint en compte que potser encara podem assolir-lo si e debò ens unim, amb menys sectarismes, i més unitat d'acció en pro d'un objectiu. Si, només d'un. Tot i no deixar la resta d'objectius. A l'AEP ens va semblar perfecte.

Reclamant més finançament ajudem a que no es demani més finançament privat. Alguns rectors es veuen obligats a xupa diners d'on sigui i això és molt greu. Ajudem a millorar el sistema de beques en pro de la igualtat d'oportunitats. Ajudem a que es contracti personal docent i investigador, etc.

Estar en contra de Bolonya i demanar un millor finançament és totalment coherent. Almenys al meu entendre. A part, el necessitem ja el nou finançament universitari. ÉS VITAL.

Bolonia s'aplicarà, ens fotrà a tots menys als nens pijos que no necessiten treballar per que els hi dona tot el papa, i com que la majoria han estat educats perquè seguissin les pautes del sistema treuràn bones notes; en consequencia també s'els donarà la major part de beques, cosa que incrementarà encara més la seva riquesa. Al final aquests es convertiràn en futurs professors-titelles que no podran veure més enllà dels esquemes que ja tenen. De mentres, els actuals 'lluitadors' contra bolonia treballaran al supermercat, viuran dels seus pares, o les dos coses. No els estic criticant, un moviment contra Bolonia es necessari, pero no de la manera que s'està duent a terme. A mi també em fot que agafin a un individu que tregui més nota que jo perquè possiblement en un debat dialèctic el faig plorar, i possiblement aquest es un valor més necessari en un professor que no el fet de potar 'coneixament'. Per tant ens trobem que Bolonia no és aquest super monstre, no és mes que una altra de les alternatives dels grups de pressió amb diners. Si hem de parlar de monstres, parlem del sistema educatiu en sí mateix, o de l'organització interna del sepc. Pero es clar, com bons reaccionaris que sóm, ja li hem atribuït quaranta mil adjectius. Bé, personalment sé que els plans s'acabaran aplicant, es molt maco somiar. Potser es moment que obriu els ulls i canvieu la forma de 'lluitar' ( que maca la paraula ).

PD: jgo segueixes sent un pedant retòric, pero em caus bé

PD2: tot aquest escrit només formava part del final alternatiu número 3 de la meva historia ' Salvar al estudiante Ryan ' , aixi que tota semblança amb la realitat no és pura coincidencia.

Salut, que la grip ens ataca

Salute, soc un turista en aquest foro però m'han dit que es un foro animadet.

He llegit el que heu ficat i comparteixo la mala llet. Jo he perdut la feina amb aquesta merda i ara vaig desesperat enviant curriculums a tot arreu.

Aquests cabrons a sobre estan fotent marranades amb les beques , estan fent pagar cada cop mes per qualsevol puta gestió i estan fent augmentar les famoses beques de col.laboració, enlloc de les precàries feines temporals d'avanç que comparativament ara son una delícia. Et donen quatre xavos i et tenen d'autèntic esclau. I es esclavisme i no va en broma, doncs al ser una feina no regulada per l'estatut dels treballadors et poden despedir quan volen sense cap mena de contemplació i sense previ avis deixante a la intemperie de cop, apart de pots passar a desempenyar pràcticament qualsevol feina que ells vulguin sense que potser tinguis la preparació adient etc, i si no t'agrada porta.

No estic d'acord amb la noia que deia que no es pot fer res, La historia ens demostra el contrari. Caure en el nihilisme es el pitjor que podem fer com estudiants.No crec que tingui que venir tampoc a un fòrum de polítiques a explicar el paper que històricament ha tingut la universitat i la importància que aquesta te.

El model que sens imposa de forma totalitària (model de mes enllà del atlàntic), que ens ve a sobre trenca amb la dinàmica europea de creure en una ciutadania formada i toca de mort els principis de igualtat. Tots aquests canvis dels que ja en patim el pròleg venen senzillament a imposar una Plutocràcia.

En quant a les critiques a gent que s'esta movent per parar això hem sembla profundament estúpid. Jo no vull que ningú hem representi per això mentre pugui hem moure JO per parar-ho amb la gent que vol pararar-ho o que com a mínim vol ficar pals a les rodes i exercir el seu dret al pataleo. No aniré a donar lliçons de organització a ningú o coses similars. Es tan ridícul com la gent que mirant el futbol pensen que ells tirarien millor el penalti. Des del sofà de casa el partit resulta molt fàcil, Amb les pilota als peus, la premsa difamant diente "radical", "minoritari" "antisistema" , amb professors amb discursos del rollo "es que no hi hagi filtres econòmics a la universitat perjudica la excel·lència "i amb una jauria de pijes diente que se la suda tot perque suns pares tenen pasta, la cosa canvia molt. No espero ningun obama estudiantil, l'actitud intel·ligent en la meva opinió es si estàs fotut o no ho trobes just, o ambdues coses com li passa a molta gent , Es fotre canya a les assemblees, sindicats o o on sigui però a fotre canya i contribuir en la mesura del possible a parar el que no t'agrada , que la democràcia va d'aixo de participar i si no que li canviin el nom i no enganyin a la gent d'aquesta manera.

Contestare quan pugui vaig una mica de cul

SALUT..

És cert tot el què dius, però crec que el debat en qüestió era contra "QUÈ" estem lluitant. O "QUÈ" volem aconseguir amb la lluita.

Vaja, quin discurs més maquiavelà s'està duent a terme.

No us n'adoneu, que per la majoria dels mortals, a banda de les apassionades discussions sobre el contingut del nou model, la privatització de les universitats públiques, el finançament... la preocupació principal és anar a clsse???

Només us preocupeu del contingut de les vostres lluites i dels que i participen (si no sé qui ha anat a no sé quina súper reunió, si no sé qui altre d'alta magnitud també és membre de no sé quin súper club chachi guai...). Però, demostrant un paternalisme vomitiu, no us atureu a pènsar en les conseqüències dels vostresactes, i molt pitjor, en la repercussió negativa del que esteu duent a terme (per saciar l vostre propi ego i el de ningú més).

I ho poso en negreta perquè el tema d'autodestrucció que algú mencionava estava prenent el moviment anti-bolonya està (directament) relacionat amb la percepció generalitzada que ens esteu perjudicant. Sense mencionar l'alteració d'ordre públic, destrosses de mobiliari urbà, vomitives pintades a tort i a dret del campus, parades de la autopista (quina culpa té de les vostres preocupacions el que va de Barcelona a Terrassa?????) o dels Ferrocarrils.

En fi.

No us n'doneu que amb aquestes accions vosaltres mateixos us enfonseu en la tomba del despreci d'aquells que us observen. Amb notorietat, sí, però amb despreci.

on-line!

xaxo_jd

libertarias

lluviins

Guachopein

uri_89

neobru

Guilhom

ACID.BIAXIDENT

amanda2008

DIAGO

[maRtí]

juansillo

10101978

calbenido

MoniSG

M4RK~

biel 80

Vanmon

fisioyerpes

virgi2r

Ver todos los espacios »

Qhacen los patater@s?

Hace 26 minutos

ÑUSKYTA ta con sociioo!!!:S

Hace 1 hora

vmoc88 ta pues que me largo a la uni ahora...tss ¬¬

Hace 2 horas

AlexBS ta este sábado ya sabeis, a petarlo! xD

Hace 3 horas

elgolfillo ta estudiar a estas horas de la mañana

Hace 5 horas

DiAmRa ta Ojo ojo

Ver todos los Qhaces »

X

Introduce tu usuario y tu contraseña para poder realizar esta acción.

¿Problemas con la contraseña?

¿No tienes usuario?

Si no estás en patatabrava, no eres universitario. ¡Regístrate!, porque es gratis, rápido, y mola.

Aquesta finestra es tancarà en 3 segons

T’has apuntat correctament a aquesta assignatura. T’avisarem quan hi hagi nous continguts de la mateixa!

¿Seguro que quieres eliminar la etiqueta?

Esto sería un texto puesto dentro de un parrafito, explicando lo que fuera.